Przejdź do głównej zawartości

Opona do gravela na asfalt - 10 szybkich opon na szosę

 Opona do gravela na asfalt - 10 szybkich opon na szosę


Opona do gravela na asfalt - 10 szybkich opon na szosę

Gravel to świetny rower na szosę! Pod warunkiem, że nie chcemy rywalizować na poważnie ani też się ograniczać tylko do asfaltu. Jest dużo wygdniejszy niż typowa szosa i nie ogranicza się tylko do dobrej, płaskiej drogi. Szybka opona gravelowa jest zatem dość często poszukiwania. Opona do gravela na szosę nie będzie tak wąska, jak typowo szosowa opona. Zazwyczaj warto wybrać oponę o szerokości minimum 28C a maksymalnie 32-35C. Opona do gravela na szosę powinna mieć też dość skromny bieżnik (ale nie całkowicie łysy). Opona szosowa do gravela to obecnie w miarę prosty wybór, gdyż każdy z większych producentów, ma taką w swojej ofercie. Poniżej zestawienie 10 opon do gravela na asfalt:

  1. Panaracer GravelKing Slick
  2. Panaracer GravelKing SS
  3. Continental Grand Prix 5000
  4. Continental Contact Speed
  5. Schwalbe G-One Speed
  6. Vittoria Terreno Zero G2.0
  7. Pirelli Cinturato Velo
  8. Hutchinson Overide
  9. WTB Byway
  10. IRC Boken
  • Panaracer GravelKing Slick - w każdym moim zestawieniu opon do gravela, wymianiam produkty tego producenta. I w tej topce nie mogło zabraknąć japońskiej firmy. GravelKing Slick to szybka opona gravelowa na asflat. O bardzo znikowym bieżniku, występująca w rozmiarze 26C oraz 28C. Tutaj zatem nie ma mowy o kompromisie. To guma zdecydowanie na szosę. W Polsce można ją znależć również pod nazwą Slick.
  • Panaracer GravelKing SS - długo wyczekiwana opona przez wielu gravelowców, którzy szukali kompromisu między modelem SK a wyżej wymienionym Slickiem. SS jak wskazuje nazwa, to Semi-Slick, z gładkim bieżnikiem po środku i delikatnie bardziej agresywnym po bokach. W na YT można znaleźć wiele przychylnym opinii na jej temat, nie tylko od bardziej pro rowerzystów czy większych kanałów. Niestety bardzo szybko znika ze sklepowych półek. Dostęna w kilku rozmiarach: 700x32C, 35C, 38C, 43C oraz 650x48C.
  • Continental Grand Prix 5000 - jedna z najszybszych opon szosowych, do tego dobrych właściwościach antyprzebiciowych i długotrwała. Występuje w kilku rozmiarach, największy to 32C, czyli szerokość już pod gravel. Może nie sprawdzi się za dobrze na luźnym szutrze ani w lesie, za to na szosie będzie najszybszą oponą z tego zestawienia.
  • Continental Contact Speed - to opona do gravela na szosę dla osób, które nie chcą wydawać prawie 200 zł za sztukę. Conti kosztują ok 80zł za sztukę. Ich chropowaty bieżnik jest praktycznie na całej szerokości opony. Co więcej, są to dość odporne na przebicia gumy. Niemiecki producent oferuje szerokie spektrum tego modelu, nawet w rozmiarze 20 calowym. W rozmiarze typowo gravelowym, czyli 28-calowym, są dostępne w szerokościach od 28C do 42C.
  • Schwalbe G-One Speed - ponownie niemiecki producent. Seria G-One, dedykowana do rowerów gravel, także ma model, szybkich opon do gravela na asfalt. Speed ma podobną fakturę bieżnika jak pozostałe G-One, ale jest on bardzo delikatny. Opona występuje w rozmiarze 700x30C, 35C oraz 38C. Co ciekawe, można ją także kupić w rozmiarze 700x50C oraz aż 60C.
  • Vittoria Terreno Zero G2.0 - w zestawieniu nie mogło również zabraknąć opon od Vittoria i serii Terreno. Model Zero to guma o praktycznie "zerowym" bieżniku. Znaczy na szczycie jest on gładki jak w typowych oponach szosowych a jedynie po bokach ma fakturę plastra miodu. Innowacją w tej oponie jest dodatek grafenu, który ma sprawiać, że guma będzie mniej awaryjna i wytrzymalsza. Terreno Zero dostępna jest w rozmiarach: 700x32C, 35C i 38C a także w 650x47C.
  • Pirelli Cinturato Velo - włoska guma, to musi być szybka! Wykonana z mieszanki SmartNET Silica, która, wg producenta ma zwiększać przyczepność zarówno na suchej jak i na mokrej nawierzchni. Tutaj nie możemy liczyć na bardziej agresywny bieżnik po bokach. Ta gravelowa opona na asfalt ma jedynie wydrążone niewielkie "kanały" na sobie. Do kupienia w rozmiarach: 700x26C, 28C, 32C oraz 35C.
  • Hutchinson Overide - marka dobrze znana osobą kupującym rowery w Decathlonie. Overide nie kosztuje dużo. Bieżnik na szczycie przypomina ten z IRC Boken, czyli ma kształt malutkich diamencików. Po bokach natomiast jest bardziej agresywny. Bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Dostępna w rozmiarze 700x35C, 38C oraz 45C.
  • WTB Byway - to podręcznikowa opona typu Semi-Slick. Gładki bieżnik na szczycie i im bliżej krawędzi tym bardziej agresywny. Opony gravelowe na szosę od amerykańskiego producenta nie są tanie. Ich cena to ok 240zł za sztukę. Dostępne w rozmiarze 650x47C oraz 700x34C, 40C i 44C.
  • IRC Boken - na sam koniec kultowe wśród przełajowców, opony IRC Boken. Większa powierzchnia opony składa się z bieżnika o "diamentowych" trójkącikach a jedynie boki zostały wyposażone w dość spore "klocki". Dzięki czemu, opory toczenia na asfalcie są dość znikome a jednocześnie Bokeny poradzą sobie świetnie poza szosą. Dostępne są w dwóch rozmiarach 700x36C oraz 40C.
Opony ze zdjęcia, to Tufo Comtura Duo. W tym sezonie postanowiłem nie iść na kompromis i wybrać szybkie, szosowe opony do gravela. Przetestować ile km/h zyskam, zakładając je na gravelowe koła oraz jak bardzo spadnie przy tym komfort jazdy po naszych wspaniałych, szczególnie na poboczach, drogach. O wynikach poinformuję w kolejnym poście :)

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jaka opona do gravela? Moje Top 10 opon gravelowych

Rower typu gravel bardzo szybko zdobył dużą popularność i jeszcze z dwa lata temu, modeli opon do gravela nie było za dużo. Obecnie każdy większy producent ogumienia, ma w swojej ofercie kilka modeli opon gravelowych. Top10 opon do gravela : Panaracer GravelKing Tufo Speedero Schwalbe G-One Tufo Thundero WTB Resolute Continental Speedride Continental Terra Speed Maxxis Rambler Vittoria Terreno Pirelli Cinturato Gravel Hard Terrain  1. Panaracer GravelKing Znany i ceniony japoński producent opon rowerowych. Na gravelkingach SK w rozmiarze 43C przejechałem już ponad 7000 km. Zużycie na tylnej oponie jest znaczne ale sądzę, że spokojnie do 10000 km opona dałaby radę. Obecnie zamieniłem miejscami opony i powinny jeszcze ten sezon posłużyć. Panaracer udostępnia aż cztery rodzaje tych opon: GravelKing Slick - głodki bieżnik o charakterze bardziej szosowym GravelKing SS - semi-slick, szybkie na asfalcie i dobre na ubity szutr GravelKing SK - niskie opory toczenia i idealny bieżnik na szutr

Lumintop B01 czy Eyan Streak 1000 - lampki do gravela

Lumintop B01 czy Eyen Streak 1000 - lampki do gravela Eyen Streak 1000 vs Lumintop B01. To dwie najlepsze lampki rowerowe na ultramaratony gravelowe . Lampka rowerowa przednia musi, w moim osobistym rankingu, spełniać dwa podstawowe kryteria: mieć moc co najmniej 600 lumenów i możliwość ładowania w czasie działania/jazdy . Oba te modele te warunki spełniają. Lumintop B01 vs Eyen Streak 1000 - która z tych lampek jest najlepsza w bezpośrednim porównaniu? Eyen Streak 1000 i Lumintop B01 - test To porównanie nie jest testem stricte każdej z tych lampek osobno. Test Eyen Streak 1000 znajdziecie m.in. na YT na kanale "Rowerowe Porady" . Natomiast na test Lumintop B01 zapraszam na kanał "Diodek" . W tym poście skupię się tylko na bezpośrednim porównaniu tych dwóch modeli.  Eyen Streak 1000 i Lumintop B01 - dlaczego do gravela? Długo szukałem lampki, która by zdała test na ultramaratonie rowerowym trwającym ponad 24h (czyli z jazdą podczas nocy). Gdy nie brałem udziału jes

Test Kross Urbanrack - minimalistyczny bagażnik rowerowy do gravela i szosy

Długo szukałem bagażnika rowerowego do swojego gravela, który byłby uzupełnieniem opcji bikepackingowej. I tak trafiłem na bagażnik Kross Urbanrack. Kross Urbanrack Kross Urbanrack - bagażnik do gravela, szosy? Bagażnik Kross Urbanrack dedykowany jest dla kół 700C. Co, po zamontowaniu do swojego gravela Accent Furious, potwierdzam. Wykonany jest z aluminium ALU 6061 T6. Czy standard. Producent podaje, że jego masa wynosi 570g. Moja waga podała, że jest to trochę więcej - 586g (i to po odklejeniu czerwonych naklejek z napisem Kross 😃). Niemniej nadal, zaliczył bym go do lekkich bagażników rowerowych. Rozstaw montażowy wynosi 154 mm. Teoretycznie powinien zatem pasować do większości rowerów gravelowych i jak i szosowych. Jego górna, powierzchnia użytkowa ma szerokość zaledwie 65 mm. W porównaniu do standardowych bagażników, jest bardzo wąski. Dolne rurki mają rozstaw 97 mm. Producent deklaruje maksymalny udźwig na poziomie 18kg. Nie jest więc to propozycją dla heavy sakwiarzy

Opony do gravela na trudniejszy teren

Opony do gravela na trudniejszy teren Gravel to jeden z najbardziej uniwersalnych typów roweru. Dlatego też powinien być wyposażony w opony o bardzo uniwersalnym bieżniku. Niemniej, czasami zaplanujemy zjechać w trudniejszy, błotnisty lub piaskowy teren albo wziąć udział w bardziej hardcorowym ultramaratonie gravelowym. W takich warunkach universalna opony gravelowe mogę nie wystarczyć. Jaką zatem kupić oponę do gravela na błoto, piasek czy grząski teren? Poniżej, zestawienie opon do gravela na trudniejsze warunki: TUFO Swampero Vittoria Terreno Wet Schwalbe G-One Ultrabite Panaracer GravelKing EXT Pirelli Cinturato Gravel M Mixed Maxxis Rambler Schwalbe Smart Sam CST Crisscross TUFO Swampero - to nowa linia, czeskich opon gravelowych, dedykowanych, jak sama nazwa wskazuje, na "bagienne" warunki. Występują jedynie w rozmiarze 700x40C i deklarowanej wadze 430g.  Vittoria Terreno Wet - seria opon gravelowych od włoskiego producenta. Model Wet o agresywnym bieżniku, jest propo