Opona do gravela na asfalt - 10 szybkich opon na szosę
- Panaracer GravelKing Slick
- Panaracer GravelKing SS
- Continental Grand Prix 5000
- Continental Contact Speed
- Schwalbe G-One Speed
- Vittoria Terreno Zero G2.0
- Pirelli Cinturato Velo
- Hutchinson Overide
- WTB Byway
- IRC Boken
- Panaracer GravelKing Slick - w każdym moim zestawieniu opon do gravela, wymianiam produkty tego producenta. I w tej topce nie mogło zabraknąć japońskiej firmy. GravelKing Slick to szybka opona gravelowa na asflat. O bardzo znikowym bieżniku, występująca w rozmiarze 26C oraz 28C. Tutaj zatem nie ma mowy o kompromisie. To guma zdecydowanie na szosę. W Polsce można ją znależć również pod nazwą Slick.
- Panaracer GravelKing SS - długo wyczekiwana opona przez wielu gravelowców, którzy szukali kompromisu między modelem SK a wyżej wymienionym Slickiem. SS jak wskazuje nazwa, to Semi-Slick, z gładkim bieżnikiem po środku i delikatnie bardziej agresywnym po bokach. W na YT można znaleźć wiele przychylnym opinii na jej temat, nie tylko od bardziej pro rowerzystów czy większych kanałów. Niestety bardzo szybko znika ze sklepowych półek. Dostęna w kilku rozmiarach: 700x32C, 35C, 38C, 43C oraz 650x48C.
- Continental Grand Prix 5000 - jedna z najszybszych opon szosowych, do tego dobrych właściwościach antyprzebiciowych i długotrwała. Występuje w kilku rozmiarach, największy to 32C, czyli szerokość już pod gravel. Może nie sprawdzi się za dobrze na luźnym szutrze ani w lesie, za to na szosie będzie najszybszą oponą z tego zestawienia.
- Continental Contact Speed - to opona do gravela na szosę dla osób, które nie chcą wydawać prawie 200 zł za sztukę. Conti kosztują ok 80zł za sztukę. Ich chropowaty bieżnik jest praktycznie na całej szerokości opony. Co więcej, są to dość odporne na przebicia gumy. Niemiecki producent oferuje szerokie spektrum tego modelu, nawet w rozmiarze 20 calowym. W rozmiarze typowo gravelowym, czyli 28-calowym, są dostępne w szerokościach od 28C do 42C.
- Schwalbe G-One Speed - ponownie niemiecki producent. Seria G-One, dedykowana do rowerów gravel, także ma model, szybkich opon do gravela na asfalt. Speed ma podobną fakturę bieżnika jak pozostałe G-One, ale jest on bardzo delikatny. Opona występuje w rozmiarze 700x30C, 35C oraz 38C. Co ciekawe, można ją także kupić w rozmiarze 700x50C oraz aż 60C.
- Vittoria Terreno Zero G2.0 - w zestawieniu nie mogło również zabraknąć opon od Vittoria i serii Terreno. Model Zero to guma o praktycznie "zerowym" bieżniku. Znaczy na szczycie jest on gładki jak w typowych oponach szosowych a jedynie po bokach ma fakturę plastra miodu. Innowacją w tej oponie jest dodatek grafenu, który ma sprawiać, że guma będzie mniej awaryjna i wytrzymalsza. Terreno Zero dostępna jest w rozmiarach: 700x32C, 35C i 38C a także w 650x47C.
- Pirelli Cinturato Velo - włoska guma, to musi być szybka! Wykonana z mieszanki SmartNET Silica, która, wg producenta ma zwiększać przyczepność zarówno na suchej jak i na mokrej nawierzchni. Tutaj nie możemy liczyć na bardziej agresywny bieżnik po bokach. Ta gravelowa opona na asfalt ma jedynie wydrążone niewielkie "kanały" na sobie. Do kupienia w rozmiarach: 700x26C, 28C, 32C oraz 35C.
- Hutchinson Overide - marka dobrze znana osobą kupującym rowery w Decathlonie. Overide nie kosztuje dużo. Bieżnik na szczycie przypomina ten z IRC Boken, czyli ma kształt malutkich diamencików. Po bokach natomiast jest bardziej agresywny. Bardzo dobry stosunek ceny do jakości. Dostępna w rozmiarze 700x35C, 38C oraz 45C.
- WTB Byway - to podręcznikowa opona typu Semi-Slick. Gładki bieżnik na szczycie i im bliżej krawędzi tym bardziej agresywny. Opony gravelowe na szosę od amerykańskiego producenta nie są tanie. Ich cena to ok 240zł za sztukę. Dostępne w rozmiarze 650x47C oraz 700x34C, 40C i 44C.
- IRC Boken - na sam koniec kultowe wśród przełajowców, opony IRC Boken. Większa powierzchnia opony składa się z bieżnika o "diamentowych" trójkącikach a jedynie boki zostały wyposażone w dość spore "klocki". Dzięki czemu, opory toczenia na asfalcie są dość znikome a jednocześnie Bokeny poradzą sobie świetnie poza szosą. Dostępne są w dwóch rozmiarach 700x36C oraz 40C.
Opony ze zdjęcia, to Tufo Comtura Duo. W tym sezonie postanowiłem nie iść na kompromis i wybrać szybkie, szosowe opony do gravela. Przetestować ile km/h zyskam, zakładając je na gravelowe koła oraz jak bardzo spadnie przy tym komfort jazdy po naszych wspaniałych, szczególnie na poboczach, drogach. O wynikach poinformuję w kolejnym poście :)
Komentarze
Prześlij komentarz